Středa 19. února 2020, svátek má Patrik
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 19. února 2020 Patrik

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J93o57s66e86f 49P37o89t88r 6580481137709

Haló, pane Švadlenka!

Už vás zase musím poučit.

Vy tvrdíte :"V kvantovém světě tu energii v podstatě ani nepotřebujete. Neustále vznikají a zanikají částice - říká se tomu kvantové fluktuace a už byly změřeny."

KIP THORNE nositel Nobelovy ceny za fyziku z r.2017, kterou dostal ze detekci gravitačních vln tvrdí :" Ať už se při Velkém třesku dělo cokoliv, uvolnily se gravitační vlny - a tyto tak zvané kvantové fluktuace vakua se zesílily inflací ..."

Tak tedy nositel Nobelovy ceny tvrdí, že kvantové fluktuace vakua jsou projevem gravitačních vln. To znamená nejdřív velký třesk, výron energie, pak teprve vznik gravitačních vln, které následně způsobují kvantové fluktuace vakua.

Je stejně úsměvné a naivní, že vy předložíte nějaký výmysl, prohlásíte to za jedině správné a chudáky věřící na Projektanta ocejchujete, že se mají stáhnout o patro níž se svým bohem mezer.

To, že jste prohlásil : "tu energii v podstatě nepotřebujete" jste dokázal, že těmto věcem absolutně nerozumíte, anebo, to spíš, jste absolutní fundamentální věřící na ateismus, který se řídí známým heslem nevěrníků, když už neví jak dál, :zatloukat, zatloukat, zatloukat.

0/0
15.12.2019 21:32

K46a69r54e75l 63T53e59j86k51a12l 5208713724162

Pouštíte se na tenký led. Fyzika se nerealizuje hledáním citátů. Každopádně kvantové fluktuace nerovná se gravitační vlny. Kvantové fluktuace nejsou ani projevem gravitačních vln, ale plynou z Heisenbergova principu neurčitosti.

0/0
15.12.2019 22:44

J93a85n 66Š90v81a78d98l21e88n46k61a 9804939710

"Je stejně úsměvné a naivní, že vy předložíte nějaký výmysl, prohlásíte to za jedině správné a chudáky věřící na Projektanta ocejchujete, že se mají stáhnout o patro níž se svým bohem mezer."

Pane Potre, vymýšlíte si. Nepředkládám své teze o vzniku vesmíru jako jediné správné. Pouze a zcela pravdivě říkám, že NEVÍME. Vysvětlení v rámci fyzikální teorie se rýsuje, ale zatím nevíme, zda je správné. Dovozovat z toho existenci Boha je logický klam: argumentum ad ignorantiam (Bůh mezer). Já nejsem ateista, nýbrž agnostik. Říkám, že pro existenci Boha neexistují důkazy, takže NEVÍM, zda existuje. Je dost možné, že neexistuje, ale třeba opravdu existuje, ovšem úplně jinak, než jak si představují křesťané. Kdo ví...

A jinak - "tu energii v podstatě nepotřebujete" Zjistěte si, co jsou kvantové fluktuace. Citát od Kipa Thorna nevylučuje, že můžeme být součástí jedné takové fluktuace v rámci multivesmíru. On hovoří o našem vesmíru a jak se chová.

0/0
16.12.2019 10:52

J37a64n 73Š74v50a74d79l91e66n85k14a 9904329580

Ale dám vám za pravdu aspoň v jednom: historie naší planety se neodehrála tak, jak stojí v Bibli. To už je zcela jisté. Nebyla žádná Potopa světa a člověk se vyvinul ze společného předka s lidoopy. Toto už je možné říci, protože pro to existují důkazy. Ale jak vzniknul vesmír, to stále nevíme.

0/0
16.12.2019 12:49

M52i54r56e25k 76P30i67n94k72a81s 7222881677696

Dobrý den, nechci se hádat ani nikoho zesměšňovat, zrovna nyní v adventu. Jde o hypotézy. Původ geomagnet. pole wikipedie vyjadřuje opatrně : " Pevné jádro se každoročně otočí o 1–3 stupně více než polotekutý obal a zbytek Země, což je nejspíše důvod, proč vzniká magnetické pole planety Země." Normálně uvažujícímu člověku musí být podezřelé, že takovýto mechanismus existuje stamiliony let aniž by byl zeslaben silou tření a vlastní existence pevného jádra ( zde si pomůžeme fiktivní planetkou Theia, abychom nebyli pokoušeni antropickým principem, že ;-) ).

K relevantní námitce paleomagnetismu, uvedu několik možností rychlé reverze. V roce 2014 Science Daily uvedlo článek s nadpisem : Earth’s last magnetic reversal took place 786,000 years ago and happened very quickly, in less than 100 years—roughly a human lifetime. Vycházel z ukládání sedimentů v postglciálních jezerech při rychlosti 0,2 mm ročně. V době poledové přitom můžeme uvažovat o větší rychlosti, takže k přepolování mohlo dojít během několika let. To, že radiometrické datování nemůžeme pokládat za exaktní data jsem se zde už párkrát bez úspěchu snažil vysvětlit. V tom případě ovšem neplatí ani geologické sloupce. Podobně při výzkumu dávných lávových proudů na západě USA zde byl nalezen proud, u něhož lze odvodit změnu orientace pole 3 stupně denně. Samozřejmě výsledky byly v následujících letech torpédovány kritikou https://creation.com/rapid-magnetic-field-reversal-coe-retraction

Přeji pěkné vánoční svátky

0/−1
15.12.2019 12:15

K43a85r26e90l 77T91e78j74k54a96l 5968653574242

Jen doufám, že si také nemyslíte, že funkce s lokálním maximem uprostřed definičního intervalu může být stále klesající.

0/0
15.12.2019 13:19

M92i10r14e77k 86P76i62n46k91a15s 7652271517696

Nějak jste přehlédl, že v té větě bylo slůvko potom. Maximum na začátku, pak fluktuace, po nich lokální maximum a potom již stálé pozvolné klesání. Takhle jsem to pochopil. Někdo z nás dvou má problém s češtinou :-)

0/−1
15.12.2019 18:14

K69a11r91e38l 84T21e31j32k98a86l 5108533654722

"Podle jedné z nejobsáhlejších sbírek dat v historii vědy (pole začal měřit Karl Gauss v roce 1835) vědci změřili trvalý úbytek intenzity pole ve výši asi 5% za století. To odpovídá exponenciální křivce. Po extrapolaci do minulosti by bylo pole silně nebezpečně právě před 10 000 lety, a to by způsobilo na 20 000 let předtím Zemi neobyvatelnou."

To je citace z původního mnou kritizovaného kreacionistického článku. Tímto způsobem realizovaná extrapolace (klesající) exponenciály je dle mého názoru vědecký podvod. Bez této (lživé) argumentace se však kreacionistické "dokazování" mladé Země sesype jak domeček z karet.

0/0
15.12.2019 19:11

S79t11a28n78i64s19l80a79v 81J17e21l80e92n 8802495346

Co se týče rotace jádra:K jejímu udržování mohou sloužit dva mechanismy.

1. Zpomalování rotaze celé Země. Slapové síly Měsíce působí mnohem více na povrch než na jádro. Plášť to zpomalení předává jádru se zpožděním.

2. Criollisova síla. Princip, kdy v se rotující Zemi klesající proudy magmatu stáčí ve směru rotace a stoupající proti němu. Vzniká síla, která posunuje jádro ve směru rotace a povrch naopak posouvá proti tomuto směru.

Osobně si myslím, že druhý důvod mohl být ten pravý, ale velikosti obou mechanismů jsem nepočítal, takže si jist nejsem.

+2/0
15.12.2019 18:36

J84o22s74e37f 14P84o95t15r 6370711127709

Pane Švadlenko,

ještě jeden argument na vaši citaci:

Odpověď zní, že to samozřejmě náhoda být mohla, pokud uvažujeme v kontextu multivesmíru. V jednou z vesmírů mohly ty parametry náhodou vzniknout jedním způsobem, v jiném vesmíru jinak. Antropický princip, který zde prezentujete, lze považovat za další argumentaci ad ignorantiam, resp. její konkrétní případ: Boha mezer."

Úryvek z knihy R.Feymana: O povaze fyzikálních zákonů :" Důvod proč se planety a ostatní tělesa samy od sebe pohybují rovnoměrně přímočaře, není znám. Původ principu setrvačnosti nebyl nalezen" (str.14)

R. Feyman je považován za největšího fyzika druhé poloviny 20. století.

Ovšem s tím multivesmírem jste se také netrefil. jen jste sklouzl o patro níž. I když multivesmír, tak i tak musí k svému pohybu a existenci dostat energii. A když je to multi-multivesmír, tak existuje v čase, který se označuje věčnost a zde palivo prostě jednou dojít musí. Multivesmír je pouhá berlička a není řešením.

0/−1
13.12.2019 19:34

J76a14n 89Š86v32a95d73l21e13n47k48a 9864599870

Necitoval jste to ode mě celé - říkám vám, že současná fyzikální teorie není zdaleka dokonalá. Hledá se její vyšší úroveň, která třeba sjednotí gravitaci a kvantovou mechaniku. Pak už možná budeme vědět i to, co nevěděl Feynman. S multivesmírem jsem podle mě vyšel o patro výš, proč bych měl sklouznout níže? V kvantovém světě tu energii v podstatě ani nepotřebujete. Neustále vznikají a zanikají částice - říká se tomu kvantové fluktuace a už byly změřeny. Co když je celý náš vesmír takovou fluktuací v rámci multivesmíru? To by vysvětlovalo, odkud se vzalo tolik energie. Z ničeho, protože celková energie je nula. Je to jenom fluktuace, která zase zanikne. Nepotřebujete k tomu palivo. Zde jste trochu ujel, protože podle vás by multivesmír musel být otevřenou soustavou, která vyzařuje energii, anebo by se musel také rozpínat. Jinak není důvod, aby palivo došlo. V kvantovém světě ani ten čas neběží tak, jak jste zvyklý z makroúrovně.

Ale vrátím se k tomu, že mi připadá mnohem bizarnější taková představa Boha, jak si definovali křesťanští teologové, když se ustalovala křesťanská doktrína.

+1/0
13.12.2019 23:49
Foto

M30a20r30t73i40n 38F51r59é61l24i40c90h 9452758264

Inu odborník. To se pozná podle toho, že ví jak vznikají meandry.

0/0
14.12.2019 19:12

J32a72n 37Š47v77a19d14l12e30n92k69a 9834749230

Copak meandry, ale zase to zkouší s Bohem mezer. Nevíme, co uděluje částicím jejich vlastnosti - ejhle, Bůh. Já coby agnostik pouze pokorně přiznávám, že faktu, že to nevíme, plyne pouze to, že to nevíme. O vlivu Boha to neříká vůbec nic.

+1/0
14.12.2019 20:28
Foto

M81a74r36t50i54n 95F74r93é16l96i70c41h 9342548384

"Bůh mezer" neříká o ničem nic. Jen, že nevíme.

0/0
14.12.2019 22:35

J71a90n 15Š38v44a86d24l74e59n21k19a 9214159280

Ano. Ale oni z těch mezer vyvozují existenci Boha. Je to logický klam.

0/0
15.12.2019 10:55

J53a46n 67Š67v83a48d42l65e64n94k31a 9294569780

Musím za ostatní účastníky této diskuze poděkovat panu Zelinkovi, že tak názorně předvedl, co je doopravdy zač sekta kreacionistů. K tomu už není potřeba psát žádný speciální článek. Stačí odkázat přímo do této diskuze.

+1/0
13.12.2019 13:11
Foto

M30a50r17t76i79n 57F90r30é77l77i46c77h 9932598604

Musím se přiznat, že na mě to bylo za hranou. Ale opravdu tahle diskuse ukázala intelektuální a morální (ten především) marasmus kreacionisty Zelinky. Přemýšlel jsem i tom, jak tihle lidé mohou žít sami se sebou. Pro mně je taková zloba nepochopitelná.

+1/0
14.12.2019 19:20

J89a42n 86Š63v88a86d52l34e73n66k69a 9884399350

Bylo to za hranou - a tohle si zřejmě užil pan Tejkal, než mu zakázali přístup do diskuze na stránce Kreacionismus.cz. Pan Zelinka zde ukazuje, o co jde: jsou stejná nenávistná sekta jako příslušníci Islámského státu. Akorát jich je málo a chybí jim vliv.

A jak může žít s tou nenávistí? Celkem snadno. Projekce. Svou ohromnou zlobu projektuje na jiné. Vybíjí si ji na nich. Tím se dopouští hned dvou smrtelných hříchů podle vlastní víry: hněv, pýcha. Jak řekl Ježíš: amen, pravím vám, už má svou odměnu.

+1/0
14.12.2019 20:24
Foto

M50a42r23t67i67n 95F38r70é12l44i35c69h 9612268884

Zkusil jsem si představit myšlení a vnitřní uvažování pana Zelinky. A to co jsem schopen vydedukovat je něco tak šíleného. Podle mě jsou tam tak (vnitřně) tak zvláštní (schválně nechci použít jiný výraz) pocity...

Jediné co mě u toho napadá je: Proč?

0/0
14.12.2019 22:41

J88i47ř69í 48Z15e13l14i87n41k92a 3880427960820

Jste vy to ale gumoví bumrlíci.

Vy jste se frélichu se slepičkou tak dlouho hledali, až jste se našli tady - a tvoříte s tejkalem vskutku zářnou trojici.

Jeden šašek dedukuje o příčinách v hlubině erotických pohnutek svého nepřítele, druhý tady zase srší moudra, která schválně ani nechce vyslovit. A ten hlavní organizátor má žaludeční vředy z toho, jak mu nenávist velí neustále štěkat za plotem na kreacionisty a vymýšlet stále nové a nové bláboly.

Jste k smíchu, tejkalové, frélichové a slepičkové - když tady rozumbradujete o motivaci jiných lidí, jež tady soustavně špiníte. Ale dobře, ptáte se po motivaci - i když jsem zcela na 100% přesvědčen, že ani jeden z vás to nepochopí, napíšu vám o tom něco.

Je to jednoduché. Předně, tento špinavý blog byl od samého založení určen k jedinému cíli - zesměšňovat, urážet a kopat do lidí vám nepochopitelné, jiné víry. Je to hnojiště odpadků, ve kterém se tu - zejména vy dva (pochopitelně včetně autora) - se zalíbením rochníte. Je to chlívek, ve kterém se cítíte jako doma.

Máte však přitom scestnou představu, že když si tu budete hrát na něco jako "slušné vědce" a přitom budete chrlit neustále své urážky a jizlivosti, a navíc se budete pokud možno neustále jeden před druhým naparovat kdo že to má vyšší a lepší vzdělání - tak že tím zakryjete svou ubohou nahotu.

Ne, tím nic nezakryjete. Není to nic jiného, než že POKRYTECKY chodíte ve svém zahnojeném chlívku v polobotkách, obleku a kravatě.

A já? Já když jdu do chlívku, vezmu na sebe prostě montérky a holinky. A to je celé, vy moulové. Jednoduše vám nastavuji zrcadlo - odmítám přistoupit na vaše pokrytecké, pokleslé, hnusné a odporné útoky v rukavičkách, které jsou ve své podstatě na stejné úrovni, jako mé výrazivo. To k tomu pasuje.

Takže na tomto blogu ani nelze mluvit jinak - pokud člověk není pokrytec. To, co jsem teď napsal, je ale pro vás cizí řeč. I přesto vám doporučuji sestoupit ze svých nadutých výšin a podívat se bez pokrytectví do SVÉHO nitra. Ale v to nevěřím.

0/−1
14.12.2019 23:52

J12a22n 87Š12v90a52d37l14e63n35k91a 9644619700

Děkuji za další výhřez vašeho temného nitra. Už není třeba vůbec nic dodávat. Amen, pravím vám. Už máte svou odměnu.

+1/0
15.12.2019 10:56

J83i28ř63í 27Z89e17l83i76n32k29a 3900297470380

Suma sumárum posledního výronu špíny KTE:

I poslední tejkalovský výkřik o magnetickém poli není ničím jiným, než slaboduchou slátaninou plnou neadekvátních informací, blábolů a prázdných řečí.

Perex - autor si pobryndal kazajku výstřikem své žluči

Úvod - úporná, leč infantilní snaha předem ocejchovat článek na kreacionismus.cz nálepkou nevěrohodnosti.

2. odstavec - mlácení prázdné slámy na téma uměle vytvořeného problému zařazování magnetického pole spolu s výtrysky jedovatých urážek na adresu těch, kteří věří Bibli.

3. odstavec - jen další natahování předchozích hloupých úvah

4. odstavec - zcela bezostyšné a nedůvodné osočení celosvětově uznávaného odborníka Davida Coppedge způsobem, který by i nevzdělaný závistivý hokynář na předměstské periferii napsal stokrát líp

5. odstavec - kdo přehlíží fakta? Zcela neadekvátní výplody podobné blábolícímu mozku pod vlivem lysohlávek.

Poslední odstavec - závěr: Protože intenzita zemského magnetického pole JE trvale klesající, tejkalovská argumentace je jednoduše od začátku až do konce nesmyslná a absurdní. Článek Karla Tejkala je jen mlácením prázdné slámy, které však některým fanatikům může znít libozvučně.

0/−1
13.12.2019 9:01

K35a35r73e16l 94T73e29j41k22a81l 5598343464612

"Konečná fluktuace intenzitu pomalu zvyšovala, dokud nedosáhla vrcholu (o 50% vyšší než dnes) kolem Kristovy doby. Pak se začal pomalu zrychlovat pokles. Asi 1 000 let po Kristu byl pokles téměř stejně rychlý jako dnes." To je vaše věta, velevážený pane Zelinko. Pokud však intenzita magnetického pole v minulosti dosáhla vrcholu (maxima), pak nemůže být současně trvale klesající. Opravdu je to takhle jednoduché.

Už se opakuji, ale asi se shodnu s více účastníky této diskuse, že byste měl mírnit své výrazivo. Já vás nikam hlásit nebudu, ani mazat, za sebe jsem rád že nám zde prezentujete zlatý fond kreacionistické lásky k bližnímu. Kdo si diskusi přečte, snadno pochopí, k jakým morálním výšinám může člověka přivést náboženský fundamentalismus. Mně se vaše příspěvky líbí, ale vaše jedovatá slina může rozzlobit někoho třetího a pak bychom o vaši milou přítomnosti mohli přijít. Nebylo by vás škoda?

0/0
13.12.2019 9:45

J42i16ř22í 23Z47e52l27i57n73k35a 3250167740280

Nepřekvapuje mě, že nic nechápete, přestože v účelově vypnuté oblasti vašeho mozku dobře víte, jak je má věta míněna. Ale protože jste zabetonovaný ignorant, jste schopen vnímat jen své selektivní vysvětlení a rozvíjíte potom květnaté nesmysly.

Kdybyste nebyl dobrovolně hluchý a slepý, věděl byste, že my netvrdíme setrvalou exponenciální snižující se křivku MP. My jasně uvádíme chování MP v období Potopy. Ale protože vy máte osypky při slově Potopa, pak váš mozek automaticky provede selekci a vy slyšíte a vidíte jen to, co jste si naprogramoval.

Takže opět tejkale: plácáte nesmysly a plýtváte energiemi.

0/−1
13.12.2019 10:16

K45a65r82e98l 32T88e74j38k10a27l 5588653964642

Studoval jsem matematiku asi mnohem důkladněji a déle než vy, opravdu neznám funkci, která by dosahovala maxima někde uprostřed definičního intervalu a současně byla všude klesající.

0/0
13.12.2019 10:48

J86a50n 44Š39v82a46d25l88e22n78k15a 9984859170

Vy věříte i v pohádku o Potopě světa? Věříte také na vodníky?

0/0
13.12.2019 10:53

J77o10s80e78f 66P54o22t76r 6260761347249

pan Švadlenka chce na mě odpověď na otázky, které vznesl 11.12. Protože diskuze je bouřlivá a dlouhá, odpovím zde na začátku :

Ale pane Švadlenka, zase zde vystupujete jako absolvent 9. třídy základní školy a řadíte se do armády konzumentů seriálů televize NOVA. Tady se přece nejedná o tatíčka a synáčka, to jsou detaily k základní otázce, která věky věkův rozděluje lidi a nedá jim spát, ta nejzákladnější ze všech otázek.

Zda v Nebeském Jeruzalémě budou kvarky nevím, ale musíte uznat, že v tom obrovském, obrovském, obrovském Velkém třesku, bezprostředně potom vznikly elektrony s elektrickým nábojem 1 602 176 634 *10 na -19 C a současně s tím kvarky "u" s elektrickým nábojem -1 602 176 634*10 na-19 děleno 1/3, a kvarky "d" s elektrickým nábojem 1 602 176 634 *10 na -19 děleno 2/3 je NÁHODA jako prase!.

Nehledě na to, že ty kvarky jsou pouze nositelem toho elektromagnetického náboje bez vlivu na ně samotné, ale samy jsou vybaveny jinou sílou, silnou interakcí, která je (asi také náhodou) silnější než elektrická, a která ty kvarky stmeluje do neutronů a protonů a atomových jader. A protony stmelené silnou interakcí vyzařují kladný elektrický náboj, tak aby je mohl doplnit elektron a tím vytvořit atom a posléze molekulu.

Ale pozor, ani to nestačí. Záporný elektron by okamžitě spadl ke kladnému jádru. Aby k tomu nedošlo je hmota vybavena duálním charakterem.- Když elektron padá do jádra, skončí svoji existenci jako částice a projeví se jako vlna, která vyplní orbitu. Tato situace má dva důsledky. První je ten, že hmota je pevná, že vaše chodidlo nepropadne podlahou. Druhý důsledek je že se proton zdá být věčný, zatím vědci nepozorovali, že by se nějaký proton rozpadl .

To je NÁHOD najednou, že ?. Proč jsou, odkud přišly a proč mají takové vlastnosti a hodnoty kvarky, elektrony, duální charakter, silná, elektromagnetická interakce? - nehledě na všechno ostatní?

0/−1
12.12.2019 22:29

J71a67n 76Š22v95a88d85l30e91n85k84a 9804769900

To jste vůbec nemusel psát. Vždyť jste jenom zopakoval svůj dotaz k panu Tejkalovi. Odpověď zní, že to samozřejmě náhoda být mohla, pokud uvažujeme v kontextu multivesmíru. V jednou z vesmírů mohly ty parametry náhodou vzniknout jedním způsobem, v jiném vesmíru jinak. Antropický princip, který zde prezentujete, lze považovat za další argumentaci ad ignorantiam, resp. její konkrétní případ: Boha mezer.

Váš první odstavec je ostatně velice legrační. Takhle to říkáte vy, křesťané. Takhle jste si to vymysleli už v prvních staletích po vzniku křesťanství. Je to představa celkem bizarní, když se dovede do důsledků. Ale on je podobný náboženský fanatismus, který předvádějí kreacionisté, také dost bizarní.

0/0
13.12.2019 10:56

J81i29ř76í 69Z30e26l88i88n30k31a 3270767850400

Tohle sem nepíšu proto, abych tu někoho přesvědčoval.

Lze snadno dohledat, že průměrná „intenzita“ magnetického pole Země se od prvního měření exponenciálně snížila asi o 7%. Lze vypočítat celkovou elektrickou „energii“ uloženou v poli. Tyto výpočty ukazují, že celková energie v poli se od roku 1829 snížila asi o 14%.

Rychlý úpadek energie začal propagovat až Dr. Thomas Barnes v roce 1971. Ukázal, že k takovému úpadku by došlo velmi přirozeně, kdyby elektrický proud vytvářející pole pomalu ztrácel energii kvůli elektrickému odporu jádra. To je tzv. teorie „volného rozpadu“. A to je přesně to, co by se dalo očekávat od elektrických vlastností materiálů, které budou s největší pravděpodobností v jádru.

Naopak evoluční teorie nefungovaly - teorie „dynama“ tvrdí, že komplexní procesy v jádru Země přeměňovaly tepelnou energii na elektrickou energii, podobně jako elektrický generátor, udržující pole po miliardy let. Mnoho inteligentních vědců pracuje na teoriích dynama více než čtyřicet let a bez valného úspěchu. Navíc tu jsou měření elektrických proudů v mořském dně a ta rovněž teorie dynama potápí.

Evolucionisté prostě nemají dobré vysvětlení pro rychlý rozpad pole, zatímco teorie volného rozpadu ano. Také existuje vědecký způsob, jaké bylo pole před začátkem měření - tj. „archeomagnetismus“. Data získaná po celém světě jednoznačně ukazují, že intenzita magnetického pole byla o 1000% vyšší v roce 1 000 po Kristu, než je dnes, takže od té doby ustavičně klesá.

Takový prudký úpadek jednoduše nemohl probíhat nepřetržitě miliony let, protože toto pole by muselo být v minulosti neskutečně silné, aby vydrželo dodnes. Archeodata ukazují, že intenzita pole na zemském povrchu během třetího tisíciletí před Kristem divoce kolísala nahoru a dolů (Potopa). Konečná fluktuace intenzitu pomalu zvyšovala, dokud nedosáhla vrcholu (o 50% vyšší než dnes) kolem Kristovy doby. Pak se začal pomalu zrychlovat pokles. Asi 1 000 let po Kristu byl pokles téměř stejně rychlý jako dnes.

0/−1
11.12.2019 22:19

K19a74r72e28l 62T57e32j52k30a45l 5658193204102

"Data získaná po celém světě jednoznačně ukazují, že intenzita magnetického pole byla o 1000% vyšší v roce 1 000 po Kristu, než je dnes, takže od té doby ustavičně klesá."

Taková data neznám. To se píše v bibli?

Pokud intenzita pole kdysi divoce kolísala, jak byste je popsal exponenciálou? Nebo snad ta exponenciála platí jen tehdy, pokud se to kreacionistům hodí do krámu?

0/0
11.12.2019 22:47

J86i84ř23í 94Z97e89l62i40n56k49a 3170147960810

Už vícekrát jsem tu zmínil, že pokud sem něco napíšu, není to proto, že bych tím chtěl diskutovat - vy jste notorický, vyhořelý ingorant a s vámi diskutovat nelze. Pochopte aspoň tohle.

0/−1
11.12.2019 22:51

K78a55r89e77l 21T98e88j82k21a21l 5628233434582

Já jsem fyziku vystudoval. Jaké je vaše vzdělání v oboru?

0/0
11.12.2019 22:53

K75a55r33e63l 16T78e88j43k45a14l 5818873504562

Jen tak mimochodem...

Kdyby byla intenzita magnetického pole o 1000% vyšší v roce 1000 po Kristu a klesala rychlostí 5% za století, byla by dnes stále ještě asi 600 vyšší než dnes. Měl jste ve škole procenta?

0/0
11.12.2019 23:06

J43i25ř77í 54Z53e34l70i51n88k75a 3400987100960

Rozumný člověk po přečtení kontextu pochopí, že se jedná o nechtěné řazení slov - mazal jsem kvůli omezenému počtu v komentáři. Vy to ovšem nemůžete pochopit.

Nicméně taky máte problémy s měřením, o tom by zase mohl podrobně vyprávět Foton.To vám už nikdo neodpáře, vysvětlovat můžete jak chcete - takže si klidně i o tomhle vykecávejte dál, vy mě přece nemůžete urazit.

0/−1
11.12.2019 23:33

J12a11n 83Š45v75a29d80l80e92n82k49a 9894139880

No, a kde máte ty vědecké zdroje dokazující, že byla v Kristově době intenzita pozemského magnetického pole o 1000 % vyšší? Ostatně magnetické pole nijak nesouvisí s evolucí, takže nevím, proč do toho taháte evolucionisty. Jste zmatenější, než to původně vypadalo.

0/0
12.12.2019 6:44

K22a54r73e39l 20T48e35j76k94a83l 5678893334152

To by mě také velmi zajímalo, ale obávám se, že nám pan Zelinka neodpoví. Ostatně je známo, že kreacionisté z principu odmítají možnost měřit stáří hornin, tudíž jejich rychlé kmitání magnetického pole nemůže mít žádnou praktickou důkazní podporu. Je to čirá mytologie - to potopa.

0/0
12.12.2019 9:38

J13i44ř87í 74Z79e87l45i42n12k96a 3510737370620

Jak jsem již řekl, kvůli omezenému počtu slov pro komentář jsem umazával různé části věty a slova, čímž došlo k chybnému vyjádření.

Správné znění té věty je toto: "Data získaná po celém světě jednoznačně ukazují, že intenzita magnetického pole byla v roce 1000 po Kristu o 40% vyšší než dnes, takže od té doby ustavičně klesá."

Zdroje, ze kterých jsem čerpal:

Rozpad pole:

McDonald, KL a RH Gunst. „Analýza magnetického pole Země od roku 1835 do roku 1965,“ technická zpráva ESSA

Teorie dynama selhává:

Lanzerotti, L. J., et al. "Measurements of the large-scale direct-current earth potential and possible implications for the geomagnetic dynamo," Science 229

Archeomagnetická data - minulost:

Merrill, RT a MW McElhinney. Magnetické pole Země (London: Academic Press, 1983)

0/−1
12.12.2019 12:33

J44a83n 71Š13v44a67d61l76e30n66k68a 9884589750

Na které stránce se píše o té stonásobné síle magnetického pole Země v historicky nedávné době? Jen aby bylo jasno. Podobné legrácky jsem považoval za chybné citace, když mi někdo do bakalářky hodil odkaz na článek, který byl o něčem jiném, čili nijak nedokládal ono tvrzení.

0/0
12.12.2019 14:21

K33a87r61e17l 38T56e74j89k48a60l 5248323114752

"Data získaná po celém světě jednoznačně ukazují, že intenzita magnetického pole byla v roce 1000 po Kristu o 40% vyšší než dnes, takže od té doby ustavičně klesá." Což ovšem nijak nedokazuje, kreacionistickou tezi, že magnetické pole Země muselo být stvořeno nedávno.

Našel jsem kreacionistický článek, ze kterého (nebo z některého z jeho klonů) pan Zelinka čerpá: https://www.icr.org/i/pdf/technical/Reversals-of-Earths-Magnetic-Field-During-the-Genesis-Flood.pdf

Data skutečně pochází z Merril, 1983, ale jde pravděpodobně jen o tu část dat, která byla datována radiokarbonovou metodou. Data starší byla pravděpodobně ignorována. Krom toho data Merril, 1983, datována C14 patrně neobsahují žádné případy s opačnou polaritou, kterých je však v paleomagnetickém záznamu cca 50%.

Příznačný je kreacionistický přístup k údajům, které ideologicky nevyhovují, což jsou všechna měření datována na více než 4000 př. n. l. Tyto hodnoty jsou umně upraveny (bulharská konstanta), aby ideologicky vyhověly.

I kdybych připustil, že od počátku letopočtu lze průběh magnetického pole Země extrapolovat exponenciálou, rozhodně to neplatí dále do minulosti - viz Figure 5. Argumentace, že Země kvůli poklesu geomagnetismu musí být mladá, nemá vědeckou váhu, je pouze ideologickou masírkou.

0/0
12.12.2019 14:30

K21a71r41e67l 73T97e24j60k98a95l 5858883474502

Ukažme si ještě jeden příklad kreacionistického žonglérství s výsledky měření. V jiném kreacionistickém článku (https://kreacionismus.cz/kreace/A%20co%20uhlikove%20datovani.htm) se píše: "Kreacionističtí vědci navrhli, aby stáří 35000 až 45000 let byla překalibrována k biblickému datu potopy." Úžasné! Jednou k biblickému datu potopy překalibrují výsledek 12000 let, jindy 35000 až 45000 let, podle toho, jak jim to pasuje. Jsou to zjevní podvodníci a kdo jejich nesmyslům věří je zabedněnec.

0/0
12.12.2019 19:06

J67i66ř18í 20Z97e86l66i77n19k89a 3660977150690

Tohle co píšete, je neuvěřitelně drzý příklad naopak vašeho nestydatého žonglérství. Naštěstí natolik primitivního, že takovými kecy neoblbnete ani školáka ze druhé třídy, protože vytrhnout větu z kontextu umí každý blb, takže i o něco málo menší blb (třeba jako já) to pochopí.

V kontextu se mluví o problémových faktorech, ovlivňujících uhlíkové datování - o nichž prokazatelně vědí i evolucionisté a pokud před nimi vysloveně nezavírají oči (a jsou i takoví slepičkové), pak nutně potřebují nějaké řešení.

A teď teprve jsme u vaší vytržené věty, drzý tejkale, pomocí níž kreacionisté navrhují takový kompromis, který by byl přijatelný i pro druhou stranu, tedy pro evolucionisty.

Takže v žádném případě to není tak, jak to tu podáváte, vy obtloustlý bazilišku. Jste typický lhář prolhaný, jak už celá desetiletí o vás říká náš milý bratr Pavel Kábrt.

0/−2
12.12.2019 19:40

K93a33r52e29l 44T60e10j19k94a37l 5308833774192

Po pravdě. Kreacionisté nikdy nenavrhují kompromis, ale vždy jen to, co vyhovuje jejich ideologii, a to navzdory pozorovaným skutečnostem.

Radiouhlíkové datování má dva problémy. Jednak je to historicky proměnná koncentrace 14C, což se řeší např. kalibrací pomocí dendrochronologie nebo zkoumáním ledových vrstev z vrtů v Antarktidě nebo v Grónsku. Díky této kalibraci je dnes metoda velmi přesná asi do minus 10 000 let, což kreacionisté samozřejmě odmítají, protože je to pro ně už přes čáru.

Druhým problémem je kontaminace vzorků recentním 14C, což kreacionisté pro změnu popírají a chovají se, jakoby kontaminace neexistovala.

A ještě poznámka: Já necítím potřebu oblbovat školáky ze druhé (či jiné) třídy, o to se soustavně snaží naopak kreacionisté, kteří by rádi svoji mytologii protlačili do výuky přírodních věd.

0/0
12.12.2019 20:07

J37i61ř21í 51Z66e37l48i80n92k15a 3210137880530

Jste šejdíř a vždycky jste jím byl. Proto vše, co jsem chtěl sdělit jsem sdělil, a víc nemám ani jednu chuť rozebírat ty vaše VĚDOMÉ lži a překrouceniny, které sypete z rukávu jako správný a léty vyškolený manipulátor.

0/−1
12.12.2019 20:43

K92a31r77e17l 10T18e90j14k71a43l 5698123894662

Vy jste nám něco opravdového sdělil? Spíš tady všem jen nadáváte. Když jste náznakem zkusil diskusi a vaše kreacionistické papouškování bylo rozporováno, opět máte jen nadávky.

Mohl byste si však zapamatovat alespoň jedno - nemám pocit, že bych vědomě sděloval nepravdy, nazývat mě tedy lhářem je velmi neslušné. Inu, pro fanatika je ideologie důležitější než obyčejná lidská slušnost.

+1/0
12.12.2019 20:57

J57i23ř82í 76Z13e88l68i81n37k55a 3550487410550

Tak vy NEMÁTE POCIT. A to je přesně ono. Mluvit v tomhle prolhaném chlívku (tím myslím váš blog, abyste měl jistotu) o slušnosti je stejné jako mluvit o slušnosti ve vykřičenému domě. Tam se k tomu aspoň hlásí a nezakrývají to. To však není váš případ. Jste šejdíř z povolání tejkale, a trpíte provozní slepotou. Není vám pomoci.

0/−1
12.12.2019 21:36

K52a58r23e32l 57T20e64j12k15a52l 5758763104452

Jste velmi hloupý.

0/0
12.12.2019 21:45

J57a48n 18Š96v34a58d23l45e91n38k35a 9854649330

Jak často navštěvujete vykřičené domy, že víte, jak se to tam má se slušností? Podle vaší amorálnosti, kterou zde soustavně předvádíte, bych řekl, že jste tam pečený vařený.

+1/0
13.12.2019 10:59
Foto

M49a49r61t53i69n 58F58r29é83l55i78c42h 9562918214

Dovolte mi malou invektivu: Podle mě už dlouho, hodně dlouho, bobříka neviděl...

0/0
14.12.2019 19:22

J77a33n 36Š21v67a45d79l16e46n50k16a 9954389230

Pravda, níže jsem ho “odhalil” jako skrytého homosexuála. To by totiž vysvětlovalo tu zlobu: není schopen přijmout ani sám sebe. Svou frustraci si tedy vybíjí jinde. Do vykřičených domů asi nechodí, leda by si chtěl dokázat, že je “normální“.

+1/0
14.12.2019 20:27
Foto

M31a93r31t34i98n 77F65r13é24l32i40c86h 9972288334

Mnohé by to vysvětlovalo. Opravdu.

0/0
14.12.2019 22:42

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

První slečna Kateřina Zemanová přiznala po letech účast na pornovečírku

Kateřina Zemanová (26) přiznala v rozhovoru pro časopis Téma svou účast na pornovečírku. Ten se konal před sedmi lety,...

Rád Lucince barvím vlásky a starám se o ni jako o své miminko, říká Matuš

Vztah Bohuše Matuše (46) a jeho partnerky, o třicet let mladší studentky Lucie (16) vzbuzuje v posledních dvou letech...

Napřed dezinfekce, pak manželka, šokoval Tomáš z Výměny svými prioritami

Jestli se televizním divákům zdál Tomáš z Výměny manželek jako docela starostlivý otec, při závěrečném setkání obou...

Sex máme se ženou několikrát denně, mobil do ložnice nesmí, říká Bieber

Justin Bieber (25) prozradil svůj recept na úspěšné manželství. Důležité prý je, najít k sobě toho pravého člověka....

Výrobce největšího mobilního propadáku definitivně zavírá krám

Po třech letech od uvedení prvního neúspěšného pokusu prorazit na smartphonový trh značka Essential od spoluzakladatele...