Pondělí 26. září 2022, svátek má Andrea
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 26. září 2022 Andrea

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J56o94s50e16f 43P15a62v12e67l52k77a 5831847117702

Když stojíte na kolejích, kde jede vlak, není třeba kázat příliš vznešeně, stačí zařvat "pozor vlak"(K otci Piťhovi).

Pronásledování křesťanů sleduje pan Kindl jakoby ze svého domu, z církve, proto má jiný pohled než Vy - zvenku. Vám připadá, že duchovní v armádě jsou tolerance, pan Kindl Vám píše, že nějaká jednotka SS nesměla mít vyznání jiné než "velkoříšské" (uvádí také odkaz zdroje Univerzita Karlova ...). Pro mne není přítomnost duchovních silným důkazem o toleranci církve, náš socialistický režim také toleroval církev, ale za účelem likvidace a rozkladu zevnitř.

Včera jsem při poslouchání čr2 pocítil něco podobného jako pan Kindl: pronásledování křesťanů i jejich vybíjení dodnes pro dnešní společnost nic neznamená. Mluvila paní spisovatelka o Frankově "fašismu" ve Španělsku a našich "bojovnících za Prahu". Tisíce vyvražděných křesřanů, které mají na svědomí republikáni nestojí za zmínku, demokracie je víc než lidské životy i kultura. Takové vystoupení je šířením ideologie, která dnes převládá.

0/0
16.5.2019 12:39
Foto

J32a40n 20Š94v23a22d51l40e97n53k85a 9164619840

No, nevím. Pokud stojíte na kolejích, jede vlak a někdo na vás zařve, že pokud neuhnete, zachvátí vás plameny pekelné a potom si vás zotročí homosexuálové, lze spíše očekávat, že si zaklepete na hlavu a půjdete si dál svou cestou. A pak vás ten vlak přejede. Abyste rozuměl - pan Piťha může mít v jádru pravdu, ale to kázání přehnal natolik, že ho odmítli i ti, kteří by s ním třeba jinak souhlasili.

0/0
16.5.2019 19:23
Foto

J60o72s48e81f 17P39a53v54e47l11k10a 5241167907172

Připomněl jste mi vtip z dětského časopisu Nezbeda: U řeky sedí dva kněží a loví ryby. Kousek od nich stojí kostel a mezi ním a řekou vede cesta. Je na ní cedule s nápisem "Pozor, končí vaše cesta". Projíždějící řidič zpomalí, otevře okýnko a zařve na kněze: "Hleďte si sami sebe, panáčci" a přidá rychlost. Po chvilce se ozve "žbluňk"! Mladší kněz řekne druhému:"Vidíš, já jsem ti říkal ať napíšeš raději "most v rekonstrukci".

0/0
17.5.2019 10:59
Foto

K91a35r93e39l 79T76e67j50k20a39l 5298153634512

Můj postoj k istanbulské úmluvě je jednoznačný - je to silně nebezpečná zbytečnost. Projev pana Piťhy přesto považuji za kontraproduktivní - takhle by se to fakt dělat nemělo, pan Švadlenka má pravdu.

Během občanské války ve Španělsku se často vraždili křesťané s křesťany, tehdy chodili do kostela i mnozí komunisti. A pokaždé, když píšete o vraždění křesťanů, vzpomeňte si třeba na Srebrenici, na Jezídy, na potlačení šíitské vzpoury Saddámem Husajnem atd.

A malá lekce logiky: Když někdo prohlásí, že všechna přirozená čísla jsou sudá, stačí pro vyvrácení výroku najít jedno jediné přirozené číslo, které je liché.

0/0
16.5.2019 19:51
Foto

J61o56s98e11f 26P17a79v38e12l77k70a 5261777927182

Vyjadřuji Vám pane Tejkal i panu Švadlenkovi obdiv. Máte přehled a v mnohém poznání o současnosti jste zřejmě dál, než někteří moji bratři v Kristu, kteří se nějak přidali i k uctívání mediálních guru.

Máte pravdu v tom, že trpí všichni lidé od těch válek a násilí, které organizují a provádějí zlí lidé nebo petrodolary nebo ... Nemám nějaké statistiky, také v prvních staletích byli vybíjeni nejen učedníci Ježíše z Nazareta, ale mnozí otroci nebo nějaké staré národy o kterých ani nevím.

"Demokratické" dobytí Španělska Komunistickou internacionálou pod značkou republikánů je dodnes důležitým tématem. Jeho vyjasnění se pravděpobně nehodí současnému západu, byl by to krok k odkrytí dál přetrvávajících praktik totalitního marxismu pod rouškou demokracie.

0/0
17.5.2019 11:17
Foto

K94a97r15e59l 32T15e28j91k75a80l 5178913314382

Chtěl bych, aby se lidé na svět, na jeho dějiny, na přírodní vědy, ale především na své bližní přestali dívat prizmatem své ideologie nebo sociální bubliny, jejíž součástí se cítí být. A dogma nahradili rozumem vždy, kdy je to možné.

Ani to Španělsko nebylo jednoduché. Republikáni v roce 1933 vyhráli volby a zdráhal bych se dávat rovnítko mezi republikány a komunistickou internacionálu.

0/0
17.5.2019 12:09
Foto

K51a86r33e88l 12T85e54j11k23a88l 5838373634332

Mně nevadí, když někdo věří v boha, pokud tato víra nemá přesah, který se mě dotýká. Například (biblický) kreacionista (mladé Země) przní vědu a proto je terčem mých invektiv.

Nesnažím se křesťany přesvědčit, aby křesťany být přestali. Stejně tak ale očekávám, že mi nebudou svoji subjektivní víru na potkání vnucovat jako Pravdu, bez které riskuji věčné zatracení, zatímco oni budou spaseni.

Zkusil jsem to. S pány Potrem a Kindlem se nesetkávám. Doufám, že tito dva nejsou reprezentativním vzorkem křesťanů.

0/−1
12.5.2019 20:15
Foto

J25a67n 63Š98v74a41d24l40e23n55k41a 9454439640

V tomto se rád setkávám s Markem Váchou. Tento katolický kněz zároveň vystudoval molekulární biologii. Přesto nemá potřebu dokazovat, že podle jeho znalostí fungování buňky je evoluce nesmysl. Kdepak. Do vědy se vůbec nemíchá a píše o etických otázkách. Evoluci ovšem nepopírá, takže se podle fanatiků typu pana Potra řadí k těm bolševikům, kteří zavraždili sto milionů lidí...

0/0
14.5.2019 14:37
Foto

K32a29r18e24l 57T98e60j90k47a37l 5748173634932

Objevil jsem zajímavý rozhovor s arcibiskupem Dukou:

https://hlidacipes.org/ve-jmenu-liberalni-demokracie-tu-mensina-utlacuje-vetsinu-rika-kardinal-duka

Říká (v dobrém souladu s mým blogem): "Vadí mi totální rozhádanost, která jde všemi institucemi, všemi organizacemi, nevyjímaje církev a církve navzájem. Myslím, že je to důsledek globalizace a migrace nejen lidí, ale i idejí. Tápeme v tom, co je pravda. Téměř není možné se zorientovat v záplavě informací. Musí vykrystalizovat nějaký nový společenský konsensus a také musí zvítězit zdravý rozum."

Ale potom to zazdí obhajobou trapného kázání pana Piťhy. Zdravý rozum a konsensus si prostě každý představuje po svém.

0/0
15.5.2019 10:07
Foto

J84o26s75e94f 51P94a75v17e27l18k27a 5881237207722

Kázání kanovníka PIťhy na loňský svátek sv.Václava bylo prorocké slovo a předpověď. Jeho důsledek pravděpodobně zažijeme brzy sami na sobě, budete se o něm moci přesvědčit osobně. Vaše invektiva jsou pochopitelná, jednáme stejně jako naši předci, proroci byli vždy pronásledováni i zabíjeni. Falešní proroci zase přicházeli vždy s dobrými předpovědmi proti pravým proroctvím. I když u rozumově nadaného člověka bych čekal mírnější přístup k předpovědi, zvláště když nejméně polovina předpovídaného již se děje zemích na západ od nás až po Ameriku.

Pokud Vás budu stát pane Tejkal za pár klepů na klávesnici, rád bych věděl. co pro Vás znamená výše zmíněné nesetkávání s pány Potrem a Kindlem.

0/0
15.5.2019 13:45
Foto

K77a57r65e51l 89T77e93j80k68a78l 5638713344302

Ohledně kázání pana Piťhy se neshodneme, mně prostě připadá slaboduché. Jak známo, vyvolalo rozepře i mezi katolíky, z nichž někteří dospěli k podobným závěrům jako já. Ale tohle téma načínat nechci.

V diskusi k mému blogu napsal pan Kindl: "Nacismus křesťany pronásledoval jak jen mohl. Tvrdit opak je lež a neznalost historie."

První část jeho výroku je nepravdivá a v diskusi jsem to na jednoduchém příkladu prokázal. Druhá část výroku viní ze lži osoby s jiným (přitom pravdivějším) názorem.

Pan Kindl pak ještě zkoušel mlžit, ale když jsem mu na to neskočil, odmlčel se. Velmi typická reakce.

Lidé jako pan Kindl nebo Potr mě svým způsobem fascinují. Bez internetu bych patrně nikdy nezjistil, že podobní žijí mezi námi. Jsou nevzdělaní, často hloupí, přitom arogantní. Často je pro ně ideologie - a občas se ohánějí i křesťanstvím - důležitější než obyčejná lidská slušnost. Opravdu by se mi ulevilo, kdybych se ujistil, že podobní lidé jsou v populaci sice hlasitou, ale jinak zanedbatelnou menšinou.

0/0
16.5.2019 10:07
Foto

J35a33n 67Š77v29a55d96l79e46n93k47a 9874259110

Prorocké slovo? Opravdu si myslíte, že někdy dojde k tomuto? A pokud ano, kdy? A opravdu je třeba se zrovna tohoto bát v souvislosti s Istanbulskou úmluvou?

“Za každý nesouhlas budete deportováni do nápravně-výchovných pracovních táborů vyhlazovacího charakteru. Homosexuálové budou prohlášení za nadřazenou vládnoucí třídu, vy budete patřit k podřadné výpomocné třídě a pracovat podle pokynů mocných elit, které budou určovat, co se smí a co se nesmí říkat.”

0/0
16.5.2019 18:42
Foto

J10o96s67e85f 49P28a69v78e19l64k73a 5261907447162

Prorok Jonáš hlásal v Ninive, že bude za x(asi 40) dní vyvráceno pro zlé jednání jeho obyvatel. Jejich král vyhlásil půst a modlitbu za odvrácení Božího hněvu. Obyvatelé poslechli a Jonáš byl nešťastný, že se jeho proroctví nenaplnilo.

Profesor Piťha doporučuje na konci kázání rozum a akci, nechce, abychom se stali otroky tak, jak to vyčetl z nějaké deklarace homosexuálních ideologů (viz o.Piťha, odpovědi po kázání). Tzv. Istanbulská úmluva není první panflet tohoto ražení, předcházely mu jiné, vždycky pěknými slovy o pokroku posouvaly své zlé ideje nového věku lidstva.

0/0
17.5.2019 10:25
Foto

J25a87n 32Š51v85a90d83l58e21n92k63a 9744979200

Ale to, co říkal, bylo nepřiměřené. Akorát poškodil obraz konzervativců, protože si počínal jako karikatura konzervativce. To, co jsem zmínil, určitě nehrozí. Určitě nejsem tak naivní, abych si myslel, že nehrozí diktatura (společnost se znovu polarizuje, takže může vzniknout jak pravicová - tzv. populistická či vlastenecká, tak i levicová - děsivý potenciál má nyní zelené hnutí). Ale to, že by se homosexuálové stali vládnoucí třídou, prostě nehrozí.

0/0
17.5.2019 18:08
Foto

Z71b13y11š61e91k 80H70l21i77n32k15a 3601553240133

S tím činěním dobra velmi, ale opravdu velmi opatrně. :-)

Ukážu na zcela jednoduchém příkladu. Vegan je přesvědčen o tom, že největším dobrem je veganský způsob života. Když to zjednoduším, žije ve víře, že je správné nijak neubližovat jiným živočichům. Proto třeba ani "nevykořisťuje" včely tím, že jim krade med, který včely potřebují pro svou výživu.

Jenže, veganství může velmi snadno sklouznout do podvýživy - jednoduše proto, že některé látky si naše tělo neumí vyrobit a musí je získat z potravy - zpravidla živočišného původu.

Takže nechci, aby mi vegan činil své pojetí dobra, protože to považuji za zlo (zdůvodnil jsem proč). O to spíš to platí o činění dobra v pojetí komunistů, nacistů, muslimů atp.

+1/0
12.5.2019 9:07
Foto

K14a13r64e62l 72T31e15j25k45a38l 5198253484562

O činění dobra mluví papež František, mně osobně se víc líbí slovo setkávání. Bohužel i veganství je často ideologií a setkávání s vegany může mít podobná úskalí jako setkávání s věřícími v to či ono.

+1/0
12.5.2019 10:40
Foto

Z91b84y52š71e68k 46H60l71i63n97k63a 3441133200103

Vypadlo mi slovo druhým. Tedy činit dobro druhým. Byť se o tom tímto způsobem v Bibli píše, papež František to zjevně podle Bible použil, je tu jedna velmi zákeřná a zhoubná varianta: páchání dobra. Tedy pokud budu druhým činit to, co považuju já za dobro, může být pro druhého zlo. Uvedl jsem to na jednoduchém příkladu.

Bez zpětné vazby - tedy kontroly toho, zda mé činění dobra někomu druhému tomu druhému neubližuje - to není možné, pak je lepší druhým dobro raději nečinit.

0/0
12.5.2019 11:03
Foto

B45o35h45u68m55í16r 89Š98i22m34e88k 3651870654334

Veganství je proti lidské přirozenosti, chcete-li, je to protivení se Stvořiteli. :-)

0/0
12.5.2019 10:46
Foto

Z82b64y32š63e84k 46H62l87i86n76k51a 3411493660973

Vysvětlete to ale veganům. "Pro jejich dobro..." :-)

0/0
12.5.2019 11:04
Foto

J37o27s94e25f 98P12o73t55r 6910491117859

Jak všichni dobře víme, marxismus-leninismus za sebou zanechal na 100 milionů mrtvých. Jen Solženicyn tvrdí v "Souostroví Gulag", že v SSSR to bylo 55 milionů obětí

Marxismus-leninismus bylo tvrdě ateistické učení založené na premise : Veškerá objektivní realita je jen hmota. Hmota je věčná, nikdy nevznikla, nikdy nezanikne, a vyznačuje se, kromě jiného, vývojem a to vývojem k dokonalejšímu. To nutně vede k vývoji hmoty k životu, k lidskému vědomí, k dokonalejšímu člověku, až k nejdokonalejšímu komunisticky uvědomělému. K tomu marxisté-leninisté tvrdili, že je to zjištěno a potvrzeno vědou, a nic jiného než věda, a jen věda - aniž by k tomuto tvrzení měli jakýkoliv vědecký důvod.

Je jasné, že objev Velkého třesku smetl tento výmysl na smetiště dějin. Představte si, co to bylo neštěstí, utrpení, bolesti nejen těch mrtvých, ale i jejich blízkých, pro myšlenku, kterou si Marx, když se nudil, vydloubal z nosu.

Stejné je to i s ateistickým názorem dneska. Být vědeckým ateistou platilo tak na přelomu 18. a 19. století, kdy Volta pustl do žabích stehýnek proud a ty se začaly pohybovat a kdy buňky se zdály být naplněné položivou protoplasmou. Při dnešním stavu vědy, fyziky i biologie, věřit, že je to vše náhoda, je naivní a směšné.

+2/−2
11.5.2019 23:45
Foto

J40i46ř79í 80K71i16n39d24l 2988227493347

Jiří Grygar. S těmi zázraky je to trochu, než si lidé myslí. To slovo znamená, že jde o něco, co je za naším zrakem, skryto. A tutéž situaci máme teď v astronomii, dokonce strašlivou: podařilo se zjistit, že existuje skrytá látka, o které neumíme nic zjistit; pak ještě skrytá energie, o které toho víme ještě méně. A přitom je jí ve vesmíru asi 25 procent. A na tu viditelnou astronomii zbývá asi 5 procent. Čili jsme velice arogantní, když tvrdíme, že něco víme o vesmíru. Velký třesk především začal v čase. To znamená, že nejdřív vesmír nebyl a najednou byl. A to je přece zázrak nad zázraky. My nejsme schopni pochopit ten velký třesk a čas nula. Čím víc člověk pokračuje ve vědě, tím víc chápe teologii. Ta situace je čím dál víc analogická. Až mě to samotného překvapuje.

+2/0
12.5.2019 9:43
Foto

J62a82n 47Š57v91a13d74l50e42n23k96a 9704699720

Osobní vyznání víry, nikoli důkaz Boha.

Co když se jednou Velký třesk podaří vysvětlit? Kde bude Bůh potom? Ono se určitě něco najde, ale říká se tomu “Bůh mezer”.

0/−2
12.5.2019 10:35
Foto

B65o30h19u18m40í24r 82Š60i32m51e17k 3951790354194

"Bůh mezer" není Bohem myslících bytostí! Ponechme ho však lidem, kteří potřebují svoje berličky! :-)

0/0
12.5.2019 10:53
Foto

J51o98s25e77f 70P61o26t64r 6250631877749

Pane Švadlenka,

vy jste vědec? Pak si ale pamatujte, že je proti vědeckému kodexu používat podmiňovací způsob -" když se podaří vysvětlit". Věda pracuje s tím co zjistí, nikoliv s představami a vírou,stejně se může vědě podobně podařit dokázat Boha. A co pak s vámi?

0/−2
12.5.2019 11:04
Foto

J60a52n 26Š49v18a20d98l50e18n15k89a 9804349500

Zatím se daří přírodní jevy postupně vysvětlovat. Proč si myslíte, že se to u některých nikdy nepodaří? A proč si myslíte, že by to byl důkaz Boha?

Je mi líto, protože to je také Bůh mezer.

0/−1
12.5.2019 12:03
Foto

B12o60h95u50m95í33r 48Š41i89m24e80k 3921980204494

Duchovní entitu nemůžeme exaktně dokazovat z fysického světa bez porušení logiky! :-)

0/0
12.5.2019 15:54
Foto

J65a92n 53Š51v48a32d17l15e11n97k84a 9794849100

Pokud ovšem duchovní entitu nelze dokázat, není mi jasné, jak je možné věřit v její existenci.

0/−1
12.5.2019 17:38
Foto

B46o18h43u52m29í58r 65Š68i74m67e64k 3351290624124

Bohužel, pro Vás jde jen o tautologii. Pak ale nemáte šanci pochopit. :-)

0/0
12.5.2019 18:07
Foto

J67a24n 20Š87v10a52d21l46e39n85k28a 9944549930

Pro vás je to tautologie. Bůh je - to je podle vás axiom, který netřeba dokazovat.

0/−1
12.5.2019 18:50
Foto

Z51b20y53š63e40k 52H15l47i50n79k61a 3821963270853

Věříte tomu, že já jako fyzická bytost existuju, nebo si myslíte, že jsem jen nějaký diskuzní robot?

0/0
12.5.2019 18:09
Foto

J86a23n 12Š53v13a42d82l73e91n83k57a 9354719140

Pro vaši existenci svědčí jednoznačné důkazy. Ukažte mi obdobné důkazy svědčící o Boží existenci.

0/−1
12.5.2019 18:48
Foto

Z66b11y63š20e73k 33H56l20i71n87k19a 3961303730403

Jaké důkazy svědčí o mé existenci? Můžete je nezpochybnitelně uvést?

0/0
12.5.2019 18:54
Foto

J36a27n 55Š92v60a51d71l25e50n51k61a 9674469600

Konečným důkazem třeba budiž, že vás lze navštívit. Tam buď budete, nebo ne. Kde mohu navštívit Boha a přesvědčit se o jeho existenci?

0/−1
12.5.2019 18:57
Foto

Z78b82y27š42e42k 83H77l96i72n32k93a 3381753500233

Opravdu? Tak mě tedy zkuste navštívit. ;-D

0/0
12.5.2019 19:03
Foto

J44a16n 21Š19v42a64d66l11e41n21k61a 9934859230

Viz níže. Dopouštíte se logického klamu. S vámi Bůh takto rozmlouvá?

0/−1
12.5.2019 19:05
Foto

Z68b22y64š20e59k 91H15l91i63n86k89a 3621383530323

Omyl. Navštivte mě, ukažte mě a dokažte tím skeptikům, kteří nevěří v existenci Zbyška Hlinky, že opravdu existuju jako fyzická osoba a nejsem jen diskuzní robot.

0/0
12.5.2019 19:09
Foto

J97a32n 75Š31v11a16d45l49e58n13k94a 9224809840

Logický klam. Vy se projevujete právě touto diskuzí. Je úplně jedno, zda je za ní reálný Zbyšek Hlinka nebo někdo či něco jiného. Ukažte jakýkoli projev Boha, ať už je Bůh cokoli.

0/−1
12.5.2019 20:07
Foto

Z31b80y88š91e83k 13H20l39i27n26k58a 3181513510333

V čem se jedná o logický klam? A jakého druhu? Vy mě (zjevně) automaticky považujete za člověka, aniž byste si to jakýmkoliv nezpochybnitelným způsobem ověřil. Patrně nevěříte tomu, že by nějaký diskuzní robot mohl vést takovýto způsob komunikace. Tím pádem se můžete dostat do situace, že oslovení ze strany Boha můžete považovat za mámení myslů, náhodný jev či něco dalšího obdobného. Nebo si toho ani nemusíte všimnout, protože takovou variantu předem odmítáte.

Jste schopen prokázat, zda jsem živý člověk, nebo jen diskuzní robot? Pokud ano, proveďte to, prosím.

+1/0
12.5.2019 20:15
Foto

J28a79n 36Š22v78a43d88l84e72n83k16a 9334719160

Bavíme se o existenci. Je jedno, co jste, ale zjevně existujete. Dokonce na mě reagujete. Tímto postupem ale nemůžete prokázat existenci Boha. Bavíme se stále o té existenci, ne o podstatě. To je věc jiná.

0/−1
12.5.2019 20:17
Foto

Z17b63y78š33e16k 41H16l10i69n54k49a 3221683140583

Jak píšu kousek níže, reaguju způsobem, který vy uznáváte za platný. Proto z toho vyvozujete, že nějakým způsobem také existuju. Já vám neprokazuju existenci Boha, ale chci po vás, abyste prokázal mou existenci, navíc v takové podobě, v jaké si mě představujete. Je fuk, zda mě uznáte jako diskuzního robota, nebo člověka, nebo cokoliv dalšího. Jen to zkuste nezpochybnitelným způsobem prokázat tak, aby i ostatní byli schopní takový důkaz přijmout jako platný.

+1/0
12.5.2019 20:30
Foto

J71a91n 63Š92v26a39d32l68e98n12k51a 9424949260

Nereagujete. První věc je prokázat existenci. Teprve když prokážete existenci, je tím druhým krokem důkaz podstaty. U vás je existence prokázána. Ve druhém kroku můžeme zkusit nalézt, co jste zač - pak tedy můžeme diskutovat, čím prokážu, že jste skutečně člověk a ne diskuzní robot. Možná to nepůjde, pokud mi nepomůžete. Ale u Boha jste zatím neudělal ani ten první krok, a tím je důkaz pouhé existence. Ve druhém kroku se můžeme snažit dokázat, že Bůh je skutečně Hospodin a ne třeba Brahma či jakási neosobní prapůvodní síla. Ale já teď po vás chci ten první krok.

0/−1
12.5.2019 20:35
Foto

Z17b76y79š47e33k 20H62l78i84n45k20a 3271283200803

Proč bych vám měl prokazovat svou existenci a proč bych vám měl nějak pomáhat? Mně je šumák, co si o mé existenci myslíte. Celé to stojí a padá na tom, že vy uznáváte diskuzi na tomto fóru za platnou, čímž je z vašeho pohledu prokázána má existence. Kdybych k vám promlouval na dálku přes nějaký skrytý reproduktor a vy byste neměl o existenci takové technologie ani tušení, pokládal byste to také za platný způsob komunikace, tedy důkaz mé existence?

+1/0
12.5.2019 20:47
Foto

J71a65n 73Š83v35a10d91l52e39n55k75a 9834939780

Nic nemusíte a zjevně nechápete nebo předstíráte, že nechápete. Ptal jste se mě, v čem spočívá váš logický klam. Nuže, spočívá mimo jiné v tom, že slučujete dvě věci: 1. Důkaz existence. 2. Důkaz podstaty.

O vaší existenci netřeba pochybovat, tu prokazujete zcela nezpochybnitelně. I kdybych teď z diskuze odešel, nebo dokonce zemřel, každý si bude moci vaši existenci ověřit prostě tím, že vstoupí do této diskuze a přečte si vaše reakce na mě. Toto je objektivní důkaz existence.

Jak podobným způsobem prokážete existenci Boha, ať už je to cokoli? Teprve, když odpovíte na tuto otázku, můžeme diskutovat, co je Bůh zač. A pak dává smysl i váš požadavek, abych dokázal, že jste reálná osoba.

Pokud jste ani toto nepochopil, tak asi nemá cenu dál pokračovat a točit se na místě.

0/−1
12.5.2019 20:53
Foto

Z30b63y97š20e82k 62H76l69i73n45k92a 3951913170283

1. Důkaz existence stavíte na tom, že probíhá vámi uznaným kanálem. Tedy celá objektivita (kterou zmiňujete) je postavena na tom, že i další lidé uznávají tento kanál za průkazný a že se dle vašeho úsudku nemůže jednat o nahodilý šum.

2. Podstata se odvíjí od toho, jaký komunikační kanál volím. Pokud diskutuju právě tímto kanálem, lze důvodně usuzovat, že jsem člověk. Možná bych mohl být i robot, to ale přímo souvisí s vaší VÍROU v to, zda už takový robot může existovat, nebo ne.

Celá debata je tedy postavena na vaší víře založené na principu fungování nějakých vám známých technologiích.

A ještě jednou. Já nemám žádnou potřebu vám prokazovat existenci Boha. Jen se vám pokouším ukázat, že vaše vidění světa je limitované, a čím je limitované. A že kvůli těm limitům můžete něco snadno přehlédnout a považovat to za něco jiného, než čím to skutečně je. Pokud to nepochopíte, budete se stále točit v kruhu.

0/0
12.5.2019 21:13
Foto

J81a97n 20Š22v87a37d45l76e57n68k26a 9254349490

1. Takže chcete nejdříve vést diskuzi o tom, co je existence? Nu, to klidně můžete, ale dejte si pozor, protože když tento pojem dostatečně rozostříte, můžeme zjistit, že podle nové definice, na níž se dohodneme, existuje i Krakonoš a Santa Claus.

2. Uvedl jsem vám, z čeho dovozuji vaši existenci. Z čeho dovozujete vy existenci Boha? Ptal jsem se vlastně již několikrát, ale vždy jste se odpovědi vyhnul. Možná jste si této otázky nevšiml. Takže nyní se ptám přímo. Dejte mi důkaz Boha, jak ho vidíte vy. Samozřejmě vás k ničemu nenutím. Vy mi nic nemusíte dokazovat a můžeme se rozejít s tím, že mi ten důkaz prostě nedáte. Je to pouze má vás.

Jinak upozorňuji, že velmi podobnou diskuzi jsem již vedl sám se sebou. Právě proto v tomto zůstávám skeptikem, protože jsem nenašel žádný důkaz, z něhož lze dovodit Boží existenci.

0/0
12.5.2019 21:20
Foto

Z91b56y35š67e98k 63H80l21i17n44k57a 3131123910383

Ukázal jsem vám situace, kde nějaký bůh není tzv. bohem mezer.

Existují způsoby komunikace, nebo signálů, ze kterých lze dovodit, že Bůh (tedy nějaký prvotní hybatel, vyšší inteligence atp., dle uvážení) existuje. Někdo takový vyslaný signál zachytí, někdo ne. Někdo vidí červenou barvu, barvoslepý na červenou vidí šedou. Barvoslepý na červenou zpravidla přijímá existenci červené jako skutečnost, byť ji nevidí (a donedávna ani neměl možnost si její existenci ověřit jinak). V případě Boha je to složitější, protože jsme zatím v situaci, že se vám prokáže sám, nebo neprokáže. Do toho počítám i vaši víru v to, že se vám nemá jak prokázat (pak fakticky nemá šanci, kromě nějakého tvrdého zásahu, o kterém se píše například v Bibli v situaci Šavla, později apoštola Pavla). Já to prokázat neumím, proto píšu jen o způsobech, jakým lze vnímat (či popírat) podněty z okolí.

0/0
12.5.2019 21:38
Foto

J90a39n 17Š83v34a57d56l64e71n16k51a 9844869500

Neukázal jste mi žádnou situaci, kdy Bůh není Bohem mezer. O tom jsme se totiž vůbec nebavili.

Ani nejde o žádnou mou víru, že se mi nedá vůbec nijak dokázat existence Boha. Ve skutečnosti jsem vám naznačil, jak by to prokázat šlo. Ptal jsem se vás po důkazech, ale chápu, proč jste mi žádný takový důkaz nemohl dát: nejsou.

Zůstávám tudíž skeptikem. Nějaké náznaky v mysli jsou pěkná věc, ale mysl je dost velká potvůrka a vsugerovat si můžete prakticky cokoli. I zdravý člověk může mít halucinace, a dokonce k tomu ani nepotřebuje drogy. Vnímavého jedince tento zážitek může navždy ovlivnit - ale ne každého to přivede zrovna ke křesťanství. Někdo začne věřit třeba v reinkarnaci a buddhismus. Co to podle vás znamená?

Důkazem proti existenci jednoho Hospodina podle Bible je ostatně i to, kolik různých náboženských systémů po celém světě vzniklo. Proč by se Bůh měl dávat poznat jenom těm, kteří se předtím setkali s křesťanským (či obecněji monoteistickým) učením? Jak je možné, že u národů, které se s tím takovým nikdy nesetkaly, se vůbec u nikoho neobjevila víra v křesťanského Boha? Že by ty národy Bůh rovnou od počátku zatratil a ani jim nedal možnost spásy?

0/0
12.5.2019 21:49
Foto

J50a66n 46Š51v29a81d87l66e38n91k53a 9464709900

P. S.: Přítelkyně mi právě poradila zajímavou analogii. Jak byste přistupoval k člověku, který by byl přesvědčen, že v duchu rozmlouvá se svým zemřelým příbuzným? Že je ten člověk svým způsobem i nadále živý a že je i nadále schopen poskytovat cenné rady? Jenom už to není běžná rozmluva, ale různé náznaky, které pochopí právě jenom ta osoba, která s ním rozmlouvá. Opravdu byste přijal jeho tezi, že je ten zesnulý člověk stále s ním? Tohle je totiž analogické k tomu, jak jste právě popsal, na základě čeho stavíte svou víru v Boha.

0/0
12.5.2019 22:00
Foto

Z75b64y83š34e53k 48H66l39i18n40k10a 3911443900633

Například peníze jsou pro některé bohem - to není bůh mezer.

Pokud se vám stane situace, která by v čistě materiálním světě nastat neměla, jak ji budete vyhodnocovat? Takové situace mohou být všelijaké. Výše zmíněný Šavel ve společnosti svědků při jisté situaci oslepl, pak dostal pokyn, že má jít za někým, kdo ho (Šavla) považoval za nebezpečného nepřítele. Poté (návštěvě) se mu vrátil zrak. Tak se stal Šavel Pavlem. Pokud se něco obdobného stane vám, pak to sotva sám před sebou zamítnete. Ale když svou zkušenost později budete vyprávět jiným, dost možná vám neuvěří a prohlásí, že se jedná jen o mezeru ve znalostech přírodních zákonů. :-)

0/0
12.5.2019 22:01
Foto

J61a57n 78Š93v70a65d77l20e60n82k20a 9494339100

Ad “peníze bohem” - Matení pojmů. Peníze nemají nadpřirozenou moc, která je přisuzována jakémukoli bohu, natož pak Bohu. Nevím o nikom, kdo by si něco takového myslel. Mohl byste mi prosím někoho takového ukázat?

Pokud by se mi stala nadpřirozená situace, byl by to pro mě jasný důkaz nadpřirozena. Pak bych se možná pokoušel zjistit, co to znamená. Ale můj skepticismus trvá - proč v křesťanského Boha uvěřily až ty národy, které se nejdřív setkaly s tím učením? Proč to bez toho nejde? Protože mě se to jeví tak, že křesťanské učení může být jedna z mnoha interpretací nadpřirozena. Někdo jiný zase věří v karmický princip a mytologii brahmaismu. A ještě pořád jsou lidé, kteří věří zarathuštrismu. To vše jsou propracované, logicky podepřené náboženské systémy, stačí si vybrat. Obavám se navíc, že kdyby dnes někdo vymazal či spálil všechny Bible a odkazy na ně a zakázal výuku křesťanství, tak za sto let nikdo netuší, že byl nějaký Ježíš Kristus. A ta víra se už nikdy neobnoví, i když citliví lidé budou mít i nadále pocit, že dostávají právě takové náznaky, které jsou ve shodě s jejich vírou.

0/0
12.5.2019 22:16

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz